Úvodní stránka » Aktuální informace » Akademie pro pacientské organizace

„Akademie pro pacientské organizace“

 

 

Připravili jsme ji pro Vás ve spolupráci s americkou asociací PhRMA a s českou Koalicí pro zdraví.

 

Co je Akademie pro pacientské organizace?

Jedná se o cyklus 6-ti dvoudenních seminářů, které povedou nejzkušenější čeští lektoři a odborníci v daných oblastech. V přiloženém dokumentu najdete plánovaný harmonogram Akademie. Semináře a workshopy mají interaktivní podobu a jsou doplněny o praktická cvičení. Program si klade za cíl připravit pacientské organizace na prohlubující se krizi, pomoci získat prostředky na jejich činnost, poradit, jak lépe komunikovat s donátory. Odborníci se v programu zaměří na práva Vašich pacientů, zlepšení Vašich vyjednávacích schopností, prezentačních dovedností apod. 
Na teoretickou část bude od dubna 2013 navazovat fáze konzultační/poradenské činnosti. Pacientské organizace, které se budou projektu aktivně účastnit, budou moci ZDARMA čerpat z určitého pevně daného objemu konzultačních hodin vedených zkušenými poradci a lektory. Pro 15-20 zájemců je dále v květnu 2013 připraven dvoudenní intenzivní rekvalifikační kurz „Manažer neziskové a příspěvkové organizace“. Tento kurz má akreditaci MŠMT ČR. Účastníci Akademie budou mít též k dispozici speciální web, kde budou soustředěny učební materiály ze seminářů. Tento web bude také monitorovat aktuální finanční výzvy vhodné přímo pro Vaši pacientskou organizaci. Veškerá účast vybraných pacientských organizací je ve všech jeho výše zmíněných částech ZDARMA. Náklady na zajištění Akademie plně hradí AIFP.
Základními principy projektu jsou naprostá nezávislost a plná transparentnost. Celá Akademie je plně v souladu s Etickým kodexem AIFP

Jaké jsou cíle a záměry projektu?

  • Podpořit české pacientské organizacev získání větší nezávislosti tak, aby měly dostatečné schopnosti k realizaci projektů  a zajišťování financí mimo farmaceutický průmysl. Důraz leží na "Fundraising" a "projektový management".
  • Předat pacientským organizacím další potřebné know-how pro profesionální rozvoj v ostatních oblastech, které jim mohou být k užitku při jejich běžné každodenní činnosti (např. témata „Práva pacientů“, „Komunikace a strategické řízení“, „Zaměstnávání OZP“,“ Vyjednávací schopnosti“, „Inovace v léčbě“, apod.)
  • Pomoci pacientským organizacím, aby se staly pro všechny zúčastněné strany v České republice uznávanými a respektovanými partnery.

Komu je Akademie určena?

Českým pacientským organizacím, které aktivně hájí zájmy pacientů. Máte-li další pobočky např. v jiných krajích, nebo znáte-li další partnerskou pacientskou organizaci, kterou by mohla Akademie zajímat, přepošlete prosím i jim tuto výzvu. Přihlásit se může každá pacientská organizace založená na území České republiky.

Jak se do Akademie přihlásit?

V příloze této zprávy najdete přihlášku do Akademie (klikněte zde). Přihlášku prosím řádně vyplňte (všechna pole jsou povinná) a pošlete nejpozději do 5. října 2012 (uzávěrka!) na e-mailovou adresu akademie@aifp.cz . Nedodržení formálních povinností spojených s přihláškou bude znamenat automatické vyřazení. Dodržte prosím i stanovený počet znaků. Děkujeme.
Počet míst v Akademii je limitován. Maximální kapacita Akademie je 40 účastníků (na 1 semináři může být vždy přítomen jen 1 zástupce vybrané pacientské organizace).
Projekt je určen především pacientským organizacím, které specificky zastupují pacienty s jednou konkrétní diagnózou. V případě většího zájmu vybere konkrétní účastníky komise, a to výhradně na základě došlých přihlášek. V takovém případě budou při výběru upřednostněny ty organizace, které se v posledních 2 letech podobného vzdělávacího či rozvojového programu neúčastnily. Komise bude složena výhradně z vedoucích lektorů, kteří se budou Akademie aktivně účastnit.
Všechny pacientské organizace, které poslaly přihlášku, pak budou o účasti/neúčasti v Akademii neprodleně informovány.

Kde a kdy se bude Akademie konat?

6 dvoudenních seminářů se uskuteční v Praze 8 - Karlíně. Budova je bezbariérová, cca 250 m od bezbariérového výstupu stanice metra Florenc.
V případě dostatečného zájmu ze strany pacientských organizací sídlících na Moravě uvažujeme o realizaci seminářů také v Olomouci.
Úvodní jednodenní společné setkání (kick-off meeting) proběhne koncem října 2012 v Praze (představení lektorů, instrukce k průběhu Akademie atd.) Dvoudenní semináře se budou konat od listopadu 2012 do dubna 2013,  cca 1x za měsíc, viz. „Harmonogram seminářů“.
Následný rekvalifikační kurz pro manažery (květen 2013) a další fáze čerpání bezplatných osobních konzultací (květen – prosinec 2013) proběhnou také v Praze.

Kolik Vás to bude stát?

Skutečná hodnota celé Akademie je průměrně cca 60 000,- Kč na 1 účastníka. Veškeré tyto náklady (realizace seminářů, rekvalifikační kurz, poradenství, provoz e-learningového webu, monitoring finančních výzev, školící materiály, výstupy, atd.) hradí AIFP. Vybrané pacientské organizace mají Akademii plně zdarma. Základní občerstvení pro účastníky seminářů je zajištěno.
Další náklady (jako je například cestovné a případné ubytování) si hradí účastníci z vlastních zdrojů.Kde se můžete poradit či zeptat? Koordinátorem projektu je Michal Bernard (AIFP). V případě dotazů prosím pište na mailovou adresu michal.bernard@aifp.cz nebo volejte na tel. číslo 736 609 021.Těšíme se na Vaše přihlášky i spolupráci v Akademii!

Michal Bernard
Project Manager

 

Přílohy:
Harmonogram
Přihláška

 

Poslanecká sněmovna 18. února 2011